Stappenplan Telefonisch of E-Consult | Aalstzorg

Stappenplan Telefonisch of E-Consult | Aalstzorg

Met de huidige maatregelen die getroffen worden omtrent het COVID-19 virus, wordt er gestuurd op telefonische of e-consults omtrent de paramedische zorg. Om u hierbij te helpen, hebben wij een kort stappenplan opgesteld waarin staat hoe dit precies in z’n werking gaat.

  • Stap 1: U heeft een fysiotherapeutische hulpvraag
    • Hiervoor neemt u contact op met Aalstzorg
    • Dat kan door te bellen naar: 038-4535383
    • U kunt ook een mail sturen naar: info@aalstzorg.nl
  • Stap 2: Vraag naar vorm van behandeling
    • Er wordt aan u gevraagd naar een korte omschrijving van de klacht.
    • U wordt gekoppeld aan de juiste fysiotherapeut voor uw klacht
    • Vervolgens vragen wij of u gebruik wilt maken van een telefonisch of een video consult.
  • Stap 3: Uw afspraak wordt ingepland 
    • Uw afspraak wordt ingepland en uw contactgegevens worden genoteerd.
    • Indien u een telefonisch consult heeft, gaat u naar stap 4a.
    • Indien u een videoconsult heeft gaat u naar stap 4b.
  • Stap 4a: U heeft een afspraak voor een telefonisch consult
    • Indien u een telefonisch consult heeft, hoeft u niks meer te doen.
    • De fysiotherapeut belt naar het doorgegeven telefoonnummer op het tijdstip van de afspraak.
    • Vervolgens gaat u naar stap 6.
  • Stap 4b: U heeft een afspraak voor een videoconsult
    • Van de fysiotherapeut een link toegestuurd met de afspraak.
      • Dit kan via een sms of middels de mail.
    • Bij het toesturen van de link, krijgt u een code meegestuurd.
      • Het kan voorkomen dat indien het via de mail verzonden wordt, de link en code in uw spam staan.
  • Stap 5: Het moment van de afspraak middels videoconsult
    • Via de link, die u gestuurd is, kunt u inloggen op videoconsult.clickdoc.nl
      • Inloggen doet u met de toegestuurde code en uw naam.
    • Vervolgens komt u terecht in een online wachtkamer vanuit waar de fysiotherapeut u kunt bellen.
    • Het consult vindt plaats en de behandeling wordt via de gebruikelijke weg gedeclareert.
  • Stap 6: De vervolgafspraak
    • Voor het geval van een nieuwe telefonische afspraak, wordt deze ingepland en wordt u gebeld op het tijdstip van de afspraak.
    • In het geval van een videoconsult, kan de fysiotherapeut aangeven of u met dezelfde link nogmaals kan inloggen.
    • Het kan ook voorkomen dat u een nieuwe link toegestuurd krijgt. De fysiotherapeut zal u hierop wijzen.

Bij vragen en/of onduidelijkheden kunt u contact opnemen via de telefoon (038-4535383), middels de mail (info@aalstzorg.nl) of met de fysiotherapeut waarmee u in contact staat. De praktijk is telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 9.00 uur tot 16.30 uur.

Het Aalstzorg team staat voor u klaar!